dags för en liten uppdatering

Var ett tag sen sist jag (S) skrev. Sen avkastningen har det varit lite trögt. Trodde allt var ok så igår följde jag med Jenny och Louis till en terrängbana med 3 hästar, medans Maja och de andra stannade här hemma och red.  Att rida terräng det första man gör kanske inte är så smart, men kunde sova i bilen på resan. Kändes helt okey då, men idag när jag skulle rida Sweetie så kom smärtan. Har inte släppt sen dess så det suger. Har nu efter några samtal till min kära pappa insett att jag inte ska rida än. Måste väänta... SUCK! Så resten av dagen fick jag snällt sitta ner och kolla på när Maja rider. Hon hann med 4 hästar idag eller ponnier kanske man ska säga. Det gick som på rullande band. Fått en ny uppgift och det är att fota när de andra rider och som Jennie säger : "Sitt på en stol och säg vad de andra ska göra".


Maja o CodyMaja med Cody

Visst är dom söta ihop? :)


En positiv sak som kommit efter incidenten är att jag får gå i shorts hela dagarna istället för heltäckande ridbyxor. En annan negativ sak är att jag aldrig mer vill äta sushi. Louis bjöd nämligen oss på en Sushiresturang den dagen. Kom hem proppmätt och red Concerto - avslängd - hjärnskakning och mer ska jag inte nämna. Är inte sugen på sushi mer iaf. För Maja var det Sushidebut. Hon var allt lite skeptisk först men hon gillade det! Hon ägde dessutom på att äta med pinnar!

Har också tvättat 3 styck hundar idag. Teabow älskar det och springer glatt in i duschspiltan, Peanut springer och gömmer sig och Pete får man släpa in medans han tittar på en med sin mest olyckligaste blick som får än att smälta. Strax efter duschen sprang de iväg till närmaste sandhög. Menmen cocoslukten från shampot sitter ju iaf kvar.

Igår var vi på ett liten födelsedagsfest för Jamey. Var hemma hos Louis (jennies boyfriend). Bjöds på god mat som vanligt när han lagar. Huset var det inget fel på heller! hehe

På frågan om det är nått vi saknar:
S: Tempurkudde
M: Cykel

Ska tillsist tillägga att den häst som slängde av mig inte ska ridas på 5 veckor. Han har haft en komplicerad hovspricka som nu är lagad och ska drf vila i 5 v. Så ni kan ju pusta ut tills de sista veckorna vi har kvar här, för då ska jag allt upp på han igen!

"Pain is never permanent"




Kommentarer
Postat av: stina

Saknar dig syster.

2009-10-13 @ 08:26:13
Postat av: Farbror Tommy

Hej Sara. Kul att läsa lite i din blogg. Ficka adressen av Micke. Va rädd om skallen!!

2009-10-13 @ 21:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0