En heldag i Daytona

Nu är vi hemkomna trötta, glada, nöjda och bruna/brända. Haft en toppendag i Daytona. Allt är så mkt roligare nu när vi är 4 bortkomna svennar istället för två. Våra nya vänner kommer som sagt från Avesta så bara våra dialektskillnader gör det tillräckligt roligt. Här följer några ex:

"skuffen" - bagagen
"brävee" - ijämte¨
"Sulla" - spilla/kladda
"lökig" - svettig
"va äre" - va e det

Hur som helst så begav vi oss till Daytona Beach. Kom fram utan problem trots att staden var invaderad av mcknuttar. Atlanten var agressiv idag måste jag säga. Otäckt starka vågor. Våghals som man är hamnade jag lite väl långt ut en gång. Men hann just tänka den tanken innan jag snabbt blev tillbakavisslad av bodyguarden. Känns tryggt att nån har ögonen på en. hehe

När vi väll tröttnat på stranden begav vi oss till publix, Wendys och Walmart. På Publix skulle vi köpa våra horrornightstickets men vi ändrade oss. En horrornight är inte värd 500 spänn så imorgonkväll drar vi downtown och shoppar för dom pengarna istället. Myycket bättre tycker vi!! Inne på Walmart blev Tone och Jenny lika exalterade som vi blev första gången vi var där. Det är ju såå billigt!! :) Avslutade vår lyckade dag i Daytona med Ben & jerrys glasskalas. Oj vad gott och oj vad mätt man blev. hehe

Den timmlånga bilfärden hem fick en plötslig vändning när Tone helt plöstligt skrek för sitt liv. Anledningen till detta plötsliga utbrott var en spindel som klättrade på mitt säte. Paniken spred sig mellan mina 3 spindelrädda vänner, trodde de skulle hoppa ut genom bildörren ett tag. Men de höll sig kvar i bilen tills vi äntligen var hemma igen. puh

Vet ni? Nu är det 6 veckor kvar tills vi kommer hem.. Halva tiden har gått. Tiden går så fort men samtidigt känner vi att 3 månader räcker. Back till real life. Här lever man i en annan värld, en dröm. Tiden har lixsom stannat och allt man är med om existerar lixsom inte. okey nu ska jag sluta med mitt filosofipladder och sova istället.

Go natt

"Arbete är tillflykten för människor som inte har något bättre att sysselsätta sig med."

Kommentarer
Postat av: Tode

tack för en rolig dag flickor :D sorry om ni blev döva ;)

2009-10-16 @ 04:28:02
URL: http://toone.blogg.se/
Postat av: Sara, Maja

Tack själva! Enligt Jennie är vi två redan halvdöva :S Så det e lugnt ;)

2009-10-16 @ 04:41:32
Postat av: Anonym

2009-10-16 @ 08:12:54
Postat av: marie

Idag åker vi till Rom. Får se om vi kan kolla er blogg från Italien. Chiao

2009-10-16 @ 08:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0