2/3 av tiden avklarad

Nu mina vänner börjar vi bli lite trötta på det här, ärligt talat. Var lite motigt i morse, känns som en hel evighet tills vi är på väg hem. Längar inte hem men känns som vi kan det här nu. Skulle inte tacka nej till att bara semestra sista månaden ;) Men dagen blev ljusare efter att vi haft ett hopp-pass för Jennie på "våra" unghästar William och Cassandra. Gick väldans bra och då kändes det genast bättre!
Efter det så var det dags för att avänja fölen (om man nu kan kalla det så) . Gick till så att vi släppte ihop båda stona med föl för att sen spruta i lugnande. När dom sen började bli lulliga tog vi bort stona därifrån och fölen får nu klara sig på egen hand 4-5 mån gamla. Brutalt? Oja.

Resten av dagen har vi målat hinder på gräsbanan och hjälpt till med Schooling program. Jag med flera tycker att Maja ska bli ridlärare i framtiden ;) Hon gör det verkligen bra! Jag själv föredrar hellre att mocka skit i stallen än att försöka lära små ofokuserade ungar att lära sig rida på en stapplig engelska. 

Kan också berätta att det strykit med några ekorrar de senaste dagarna. Har hänt ett par gånger nu att man hittar en dränkt ekorre i vattenkaret. Stackarna ramlar i och drunknar :(

 poor littlesquirrel

En annan anledning till att vi är så förbaskat trötta är all crapfood. Det finns inget vettigt att äta! Det ända vettiga man äter är gröten till frukost. Snart börjar jag äta den till kvällsmat med. Men till lunch idag hittade vi iallefall lite ris, hollandaisesås och fiskpinnar. Det kändes som riktig mat! Är såååå trött på all färdiglagad mikromat. Och vet ni! Vi har inte ätit EN ENDA potatis sen vi åkte. Det är rätt sjukt med tanke på hur mkt potatis man äter hemma.. Kommer inte ens ihåg hur det smakar.  Mamma, när jag kommer hem vill jag ha rotmos med fläskorv! ;) haha. Tack o lov har vi våra omega3 piller :)

Snart är det hallowen här och det ska tydligen firas ordentligt. Blä, vi firar inte halloween! Men Jennie har stora planer. Det ska karvas pumpor, ätas pumpapaj, pyntas med obligatorisk utklädnad givetvis. gaah!

oj det kanske blev ett lite deppigt inlägg. Men det är som det är nu.. Tur att vi har våra hundar, dom är alltid lika glada :) Imorgon efter jobbet ska vi iallefall åka till stockmen. Jag behöver nya chaps och Maja nya skor. Nu har vi snart slitit ut en hel ridutstyrsel var!

Syns om 30 dagar! puss

"Själva längtan är beviset på att det vi längtar efter finns"


dogsen :)
Maja och PeanutSara och Andy


Kommentarer
Postat av: marie

jag lovar, det kommer att serveras hemlagat hos familjen rahlén, falk altermark.

2009-10-28 @ 07:52:30
Postat av: micael

Skörden av kålröter var fin i år så vi kan lova massor med rotmos när du kommer hem Sara! Ta vara på tiden ni har! Hemma finns alltid kvar! Micael

2009-10-28 @ 10:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0