Livet med hästar är ingen dans på rosor

Ojoj. Nu sitter jag här framför datorn medans Sara ligger helt utslagen i sin säng. Första avtrillning stod hon för. Kan ju berätta det jag vet för er som vill veta.
Sara skulle rida Concerto som inte har blivit riden så mkt och som tidigare har longerats innan. Har hört rykten från en tidigare tjej som sett honom, att han har haft sina bockuppvisningar med folk. Men eftersom han har skött sig så himla bra dem gånger hon ridit så hoppade hon över longeringen idag. Jag själv var i stallet o jag hörde bara att en av de nya tjejerna skrek mitt namn o en sekund senare ser jag Concerto galoppera förbi. Ni kan ju tänka er vilken panik jag fick då. Ser bara att Jennie är inne på banan o att Sara ligger helt still på marken. Tydligen hade han ställt sig rakt upp o sen blev det en rejäl smäll för Sara att ta. Inte det roligaste som kunde hända. Jag fick typ näst intill hjärtattack!! Blev en hjärnskakning men kan meddela att hon som sagt ligger i sin säng o vilar just nu :)
Som tur är har ju dem nya tjejerna kommit så att allt i stallet kan fixas iordning utan vår hjälp.

Nu blir det bara att vila och få tillbaka alla krafter så hoppas vi att Sara kommer på fötter snart igen. Nästa mål är att försöka få henne till dushen så hon kan få bort halva ridbanan som har följt med in.

sköt om er alla.

Kommentarer
Postat av: Marie

Stackars Sara! Nu får du ta hand om henne ordentligt Maja.

2009-10-10 @ 07:08:15
Postat av: stina

Stackars syster :( Tur att hon inte fick en större skada iaf.

2009-10-10 @ 19:43:49
Postat av: Mia

Fy vad otäckt!!! Vet hur det känns! Du kommer väl ihåg Oline maja? Det gör knappt jag kan jag säga, fy! Ha det bra!

2009-10-10 @ 22:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0