Oboy, vilket vackert väder

Idag och igår har temperaturen flippat ur totalt. Har varit runt 35 grader, om inte ännu mer. Snacka om att det har stekt. O sen när man rider 3 hästar mitt på dan (Sara red 3 idag o jag 3 igår) så rinner svetten rätt så bra. Tur att vi var ensamma här på fm för vi var inte fräscha efter våra ridpass.

Har blivit ganska mycket ridning nu i veckan. Tänkte berätta lite smått om vilka vi har ridit idag och igår.

Igår red jag min älskling Faith som för övrigt åker på söndag :( kommer bli så tomt utan henne. Hade iaf lite hopplektion med henne och hon var superfin som alltid, hon har fått sån himla rund o fin galopp nu. Sara den vilda hoppade Lilly och fick rida omhoppnings svängar. Jenny har nu konstaterat att Sara har lite mer fart i sig än vad jag har. Sen red jag Cody och Oakley och båda gick finfint :) Sara red Sweetie - fölstoet som nu sätts igång. Bebis fick också springa med lös på banan. Tyckte det var jättekul att springa ivägen för mamma, Sara var inte lika förtjust.. hehe

Idag red jag först Cassandra. Hoppade lite små hinder o övade på att hon ska hoppa så långsamt som möjligt. Hon blev så himla fin, går bara bättre o bättre. Sara red sin Andy som var riktigt fin idag, trots värmen :) Efter det red hon Audi och Concerto Z. Jag  red mini Spirit som jag bara har nåt att säga om o det är för stort träns + för stor sadel + för stor ryttare = ingen bra kombination. Alla hästarna var riktigt fina idag så vi ska inte klaga :)

Som ni kanske sett på några bilder så rids det på graman. Detta är varken Sara eller jag förtjusta i. Men det är hårda bud. Går inte hästen i form ett pass blir det graman nästa gång.

Jag kan ju också nämna att när man rider o går runt i linne när solen steker på kan det vara klokt med solkräm. Jag mitt smarthuvve tog solskyddsfaktor 8 i morse. Skulle nog tagit 30 istället nu har man en fin bränna efter linnet. Det är ju inte alla som har sån stålhud som Sara.  Om jag nämner nån gång att hon ser lite röd ut skiner hon upp o säger as bra ju. Ett tag var vi lite oroliga för att vår fina bränna skulle försvinna innan vi kommer hem men om vädret ska fortsätta såhär så kan vi nog vara lugna. Imorgon ska vi dessutom sticka till världens längsta strand (sägs det här). HÄRLIGT!!!!

Nu ska vi göra våra kvällsövningar som blivit en standard för oss. Mage, rygg, svank etc. Vi vill ju hålla som ryttare i många år!!

"Killar är som toaletter, antingen upptagna eller fulla med skit"


Sara och Concerto Sara och AndySara och AudiMaja och CassandraMaja travar av Cassandra


Kommentarer
Postat av: marie

snygga kort! Maja du glömde väl inte din brorsas 23 års dag!

2009-10-08 @ 09:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0