Fredagskvällens bestyr

 Jaha då var det dags för lite uppdatering igen, Maja här. Händer inte så mycket här på coral hills just nu. Idag har det varit förberedning för tävling som är imorgon och sen har det varit några som kollat på hästar, så idag har vi inte hunnit med så mycket ridning.

Nu är Sara igång med sitt städande igen. Själv så bryr jag mig inte så mycket om vi väntar en dag till men hon vill helst inte bo i stallet på nätterna..(man får med sig ganska mycket hö och liknande in) det kan jag ju iofs förstå. Jag tog mig  faktiskt an toaletten idag och efter Saras lektioner så glömde jag inte alla dessa knappar som det kan finnas "farliga bakterier" på. Man vill ju inte få bakläxa! Om det är nått jag inte riktigt klarar av (eller inte vill göra) skriker jag bara på Sara som nu. " Sara, vattnet rinner inte ner i handfatet". Det var tydligen stopp i avloppet. När jag går in i badrummet typ 2 sek senare, står Sara med handen långt ner i avloppet. Hon skriker " det här är det äckligaste jag gjort i hela mitt liv, o då har jag vatt med om mkt". Hursomhelst så hittade hon ett saknat tandkrämslock så nu rinner vattnet ner fint igen :)
 
Nu har Sara upprepat "det känns fräscht" typ sådär 10 ggr på 10 min. Jag lyssnar inte längre. På tal om lyssnar måste jag bara nämna att våra konversationer med varandra innehåller ofta ord som "va?!", "va sa du?" "asså nu hör jag ingenting vad du säger!", "Nu hörde jag inte ett skit!" Vet inte riktigt vad det beror på, fast en anledning kan faktiskt vara att vi har fläktar i stallet som dånar rätt så regält eller så har vi helt enkelt blivit halvdöva båda två :P

Åter till städning. Just nu så håller Sara på att rensa i vårt nu mycket rena rum. Hon klagar för tillfället på att vi har för många använda handdukar, "går inte att ta ny handduk varje dag" o massa annat. En annan rolig sak är att hon har hittat ett spray som ska göra så att rummet luktar gott. Vad nu "gott" är så kan jag säga att det luktar enligt Sara som killparfym så detta använder hon flitigt. Särskilt innan hon lägger sig, en kväll sprayade hon t.o.m på kudden..hmm. Just nu sprayade hon hej vilt så nu sitter jag här o stinker killparfym...

Vi har även börjat med kvällsaktiviteter, nämnligen att springa. Igår tog vi en kvälls joggning runt gräsbanan. Såg nog väldigt roligt ut när två trötta tjejer sprang runt barfota på en hoppbana. Kom nämligen en helikopeter med lampa och lös förbi oss. Kände sig typ jagad!

Imorgon ska vi som sagt iväg på tävling ska bli riktigt kul :) Tydligen är det en jättefin tävlingsanläggning som heter Rockinghorse eller nåt liknande. Kommer vara fälttävlan, så det är både dressyr, banhoppning och terräng. Blir nog mer intressant än huntersblaskan. Nu får vi hoppas att alla 5 hästar sköter sig!

Igår ringde vi hem till våra mammor för första gången. Det var nog uppsakttat tror vi. När vi berättade för dom i stallet att det var första gången fick vi höra "shame of you" typ 100 gånger. hehe men har man det bra, har man det bra!

Sköt om er där hemma! Nu ska jag o Sara nog se på film eller nått, tidig dag imon. 

"Man lär sig inget av den person som hela tiden håller med"

Kommentarer
Postat av: Marie

Kallt i Sverige, har tagit fram vinterkappan - tänk på det ni!

2009-10-03 @ 14:36:09
Postat av: morbror Mats

Spelar ni ingen golf!

Hästpolo?

2009-10-04 @ 19:26:48
URL: http://majaosarasflytttillusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0