hallo alla blekfisar där hemma!

Då sitter vi här som vi brukar vid denna tiden. Kl är 20.20 här och 2.20 hos er. Maja och jag brukar ganska ofta räkna på vad klockan är hemma hos er. Alltid lika fascinerande ;) När vi äter frukost på morgonen är det middag hos er, när ni sover som djupast ska vi just somna.. hehe.

Idag har jag (sara) äntligen fått hoppa ordentligt. Detta gjordes med William, som är 5 år men mer som 3 år enligt amerikansk ridning, vilket motsvarar att han är 5 år enligt mig ;) hängde ni med där? Hoppningen gick iaf bra. Fick jobba med att han inte kryper ihop bakom lod innan hindret. Tog några gånger innan jag hittade rätt knappar men Jennie hjälpte mig och hon har minsann tålamod! :P Andra hästen var Andy the grey (min favorit om ni inte redan visste det). Ngt spänd men stundtals nice. Maja har hunnit med att rida 3 st. Två småponnies, Amy har gjort framsteg och sen Cassandra som Maja iaf var nöjd med ;) :)

Idag har Maja även försökt sig på att backa med fyrhjulingen + släp. eh.. jaja nte alltid så lätt.. ;) Men övning ger färdighet! Vänta ni bara..

Kan berätta att vi var helt slutkörda redan på förmiddagen. Vid minsta tillfälle ville man lägga sig ner och vila. Tog nog ut oss lite igår vid höbärgningen. Båda hade härlig träningsvärk baksida lår idag. hehe Så när blowern inte ville starta idag (blowern är en blåsmaskin som blåser rent gångarna ist för den hederliga, otroligt jobbiga soppningen). Men tänkte att den kanske tjurat ihop sig efter kåkningen (stavas det så?). Och visst, efter att ha gjort annat för ett tag så gick den sen igång på ett kick! Soppningen var räddad! :D

Kan säga att vår bränna inte är den vackraste /se bild) .. Här är det steksol varje dag vilket iof är helt underbart!! Sen är det ju så att man inte kan gå i bikini i stallet vilket gör att vi ser ut som vi gör. Men på lördag ska Maja och jag fixa vår fula bränna genom att gå över till grannen som har pool. Där har vi tänkt steka hela dagen :)
saras fula bränna

Maja trötter
Maja håller på att somna redan, mkt märkligt. Jag är alltid först upp, Maja är alltid hur trött som helst trots att hon lägger sig 30-60 min tidigare än mig, dvs kl 10.00. Så enligt rutinerna så är jag alltid först upp på monnen och när Maja väl är uppe står frukostgröten på bordet. Vilken service va? ;) Men hon tar disken så det går jämt ut! Vi äter alltid gröt med svensk lingonsylt (finns Ikea här= "ikeafood") och en skiva grovt med mager kalkon på. DEN NI! Den frukosten går inte av för hackor ;) Nu ska jag se klart på american top model 13. krams!

Kommentarer
Postat av: Marie

Måste säga att maja är himla snygg på bilden och den har jag kopierat på skrivaren på jobbet och satt upp på väggen

2009-09-11 @ 20:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0