Class Act Farm

Hi there!
Sara som skriver.  Sitter här och äter ett päron. Jennie är så sjukt gullig! Frågade om det var nått vi saknade. Jag nämde päron och fullkornsbröd och nu är det fixat :) Fast i Sverige skulle man nog inte placera det brödet under fullkorn.  Maja och jag har faktiskt ätit morot idag med (A) och lax igår. Så känner oss hyffsat näringsrika ändå. faasst, Kathleen (en jättegullig dam) kom med ett paket donuts till oss. hehe nästan slut. Donuts som ser ut som små bollar fanns i flera smaker. haha gott. Sen kom en annan kille som har häst här med "jucie for the swedish chicks". SOOO cute! Kan ni fattar hur gulliga alla är då? :D

Dagarna går så sjukt fort och vi har roligt konstant hela tiden. Jennie undrar om vi aldrig kan bli arga. haha

Dagen har innehållit ganska mkt mockning då många hästar var inne inatt pga regn. Vissa av hästarna ska in vid minsta lilla skur. Kan erkänna att vi suckat över det och tyckt att det är lite löjligt. hehe. Sen har vi också ridit två hästar var och efter det är det dags för pm food. Väldigt enkelt då man kör ut med golfbil, likadant mockningen kör man med fyrhjuling. Måste här tillägga att jag håller på att lära Maja köra golfbil. Har en plan. Först golfbil sen fyrhjulingen, sen Marie så är hon redo att ta körkort när hon kommer hem. Bra va? :D Hon har faktiskt känsla för det där även om det kan bli lite farligt nära vissa föremål ibland.

Btw en liten grej. Jamie en kille som jobbar här listade ut att jag jobbat på en cowfarm efter att han sett min backning. Lite stolt ;) hehe Nu ska Maja och jag göra oss lite käk. Ska nog ge oss på att koka lite ris som omväxling till allt snabbkäk.

Jennie har åkt  bort nu över helgen så vi har 9 hästar att hålla igång tills måndag. Till Majas besvikelse är bara Faith betalad till att ridas 2 g i veckan. Men hon hittar nog en ny favvo ;) *not På lördag är vi lediga men vi lär ju rida ett par hästar ändå :)

Kan även tillägga att det är såå annorlunda här när det gäller hur man sköter sin häst. Här på class act farm betalas det ganska höga summor för att ha sin häst installad. Här görs allt åt ägaren. Många kommer bar ahit 2 g i veckan för att rida. Då ska många ridits emellan av oss här. 

Idag anlände även 2 nya hästar. Det var det värsta vrålåket jag någonsin sett! Vilken lastbil alltså!  Alla kör förresten i värstingbilar här, har aldrig stått någon vanlig bil på denna parkeringen. Som sagt ridnigen här tillhör överklassen.

Maja vill tillägga att hon fått värsta solbrännan idag. Hur kunde det gå till undrar jag då. Maja har nämligen solskyddsfaktor 30. Själv kör jag på 8 ;)

Sköt om er där hemma! Bilder kommer inom kort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0