Ingen dag är den andra lik

ojoj. Just nu är det mycket på gång. Jobbar häcken av oss bokstavligen. Imorgon är det, vad vi förstått, en viktig dag. Vi ska till en stor tävlingsanläggning som ligger 7 min här ifrån. Kommer politiker och annat viktigt folk som bla. vi ska visa upp oss för. Det är nämligen så att denna anläggning ligger risigt till ekonomiskt och ska drf försöka få politikerna att skjuta till lite pengar. Annars tvingas stället läggas ner, och det vore ju tråkigt. Kommer komma olika sorters hästmänniskor. Vi på class act farm har vår uppvisning kl 8.15. Mkt märklig tid tycker vi.. Men vi har plikttroget ställt klockan på 4.30 så det är bara masa sig upp.. gäsp. Maja sa just " sara, du får slita upp mig, annars kommer jag aldrig upp". hehe det ska bli ;)

Igår övade vi halva dagen. Fick hoppa lite olika hästar där borta. Känns lite smånervöst nu, ska nämligen hoppa en häst jag (sara) bara skrittat på. Men det är väll som med alla andra - tvåpunktsits och lätt i handen! No big deal.

På lördag ska vi åka till kustsidan till staden Tampa. Ska på tävling där och passa på att visa några hästar. Förhoppningsvis så är vi lediga på torsdag istället. Annars kan vi bli sura, så det så!

Många kanske undrar hur det går med vår engelska? Kan säga att den blir bättre för varje dag. Gramatiken kunde dock var bättre inprogramerad ;) Men alla säger att dom förstår oss så det måste ju vara positivt? Hovslagaren tycker dessvärre den är gräslig men det bjuder vi på!  

Snart börjar 90210 sen är det läggdags om man ska orka med en dag till. Hur är det i Sverige? Har ett litet fönster på datorn som visar temp. i jönköping. Just nu står den på 3 grader. Kan det va möjligt? Fy va kallt isåfall.. :S

"Den som ingenting gör får alltid nog med sömn"

Kommentarer
Postat av: marie

Stort leende när jag ser att ni (Sara) har skrivit.

Hjälp, vad ni jobbar hårt...Ja, här är kallt på natten men soligt och skönt på dagen.

2009-09-16 @ 09:17:35
Postat av: Eliza Johannnesson

Mycket trevligt att se vad ni har för er.

Jag har koll på temperaturen 2.8 grader inatt så det är gott med vantar på morgonen.

2009-09-16 @ 16:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0