Lite om hästarna

Vi tänkte berätta lite om hästarna vi ridit hitills.

Sara:
Andy - En stor skimmelvalack av hetare slaget. Väldigt speciell som kan få sina flippar men hur härlig som helst vilket gjorde att jag föll pladask :) Min stora favorit änsålänge!

William: 5 årig valack. Tycker jag väldigt mkt om också. Positiv häst som är mjuk som gummi i kroppen!

Audi: Lite större valack. Seg som tuggummi, inte särkilt rolig. höhö. Alla här retar mig bara för de vet hur illa jag tyckte om den hästen, trots att jag försökte dölja det så gott som det gick :P

Glory: Jennies tävlingshäst. En snygging :)

Maverick: En stooor holländare. Inte särkilt rolig i munnen. Kan nog bli fin när han lossnar ordentligt.

Maja: 
Taas - en liten fux färgad arab vilket det inte alls kändes som. jättefin o trevlig lite häst.

Dundee - en otroligt söt ponny som skulle åka samma dag så skulle bara se hur den rörde sig. var tydligen en hunters ponny så väldigt speciell att rida men väldigt snäll.

Faith - en ny häst som kom dagen innan. Väldigt ädelt sto. blev väldigt förvånad när den var så trevlig att rida. hoppade även några språng o hon var helt underbar :) har aldrig ridit en så härlig hopphäst var liksom bara att sitta o njuta, lovely <3

Cassandra - en 4 årigt sto men har kommit långt i utbildningen. var helt ok o rida på marken men sen när jag skulle hoppa så gick det väl mindre bra men men det är bara att försöka igen.

Amy - mitt projekt här dem här månaderna. hon är en liten svart c - ponny som behöver trimmas till ordentligt. hoppar tydligen sjukt bra men behöver mer dressyr. gick inte så bra idag men jag har ju ett tag på mig :)  

Efter dessa 3 dagar har vi märkt ett mönster. Maja får ta ponnierna och de lite mindre hästarna medan sara får ta de större bjässarna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0