what a day!

Idag är det Maja som skriver :) snacka om lååång dag.
Började extra tidigt (4.30) eftersom vi skulle rida på en show lite längre bort. Kan säga att dagen kunde börjat bättre. Hästar på rymmen + bil som inte vill starta = stessa som sjutton och rida bort till anläggningen.
Väl där gick det fin fint, hoppade runt lite och sen var det inte mer med det. Massa fotografer var det med hoppas man inte blir med på kort bara :P Kan även berätta om vår fina klädsel som Jennie tvingade på oss. Beiga ridbyxor med piké, som dessutom måste vara instoppad inanför dessa höga ridbyxor och skärp runt midjan på det + hårnät! Kände sig som en riktigt polosnobb. Sara vantrivdes nog mest, stackarn.

Efter det var det bara att rida hem och rida nästa häst. Jag (maja) red finaste Faith, hon skulle bara ridas lite lösgörande inför tävlingarna i helgen. Sara red bjässen Maverick och på slutet fick hon till det riktigt bra.

På eftermiddagen hann vi även med ett 3dje ridpass. Red bort till samma anläggning igen. Väldigt velande om vilken som skulle ta vilken häst först men till slut red jag Story ( som har kommit tillbaks, lycka :)) Sara red sin älskade William. Väl där hoppade jag Story lite grann och sen bytte vi runt lite hej vilt, slutatde med att jag hoppade både Story, Cody o sen Cassandra :) mycket lärorikt! Sara fick också hoppa Cody och kommentaren var " det är som att rida en ponny"!!

Imorgon är vi lediga och det ska bli så sjukt skönt att få lite vila efter en dag som denna. Som det ser ut nu ska vi åka till Jennies kompis som har pool o allt,  så vi ska allt jobba på vår bränna :D

Kan ju också nämna att det blir tävling hela helgen i stekheta Tampa, åker fredag och kommer hem söndag. Är tydligen en stor tävlingsanläggning som anordnar tävlingar på a-nivå,  dessutom ligger den mitt i staden. Lär blir riktigt riktigt roligt :D Tyvärr så lyser bilderna fortfarande i sin frånvaro. Håll ut tills imon! ;)

Kommentarer
Postat av: marie

Jag skulle vilja se hur ni såg ut i den fina ridutstyrseln - med hårnät! Jisses

2009-09-17 @ 13:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0